• türkçedeki yabancı kökenli sözcükler

    2.
    Türkçede 111 bin kelime olabilir ama kullandığımız kelimelerden birçoğu arapça kökenli.

    Ki sayısal rakamlar doğru dersek kelime bilgimizin ne kadar dar olduğu da açığa çıkıyor. Bazen biraz geniş yelpazede kelimeler kullanılan yazıları okurken afallıyorum ne anlatıyor bu diye. Anlayamıyorsun ki tonla kullanmadığımız kelime var.

    Bir de diyorlar ki Türkçe yetersiz dil. Ulan kaç kelime biliyorsun da konuşuyorsun.
    4 ... keyf kahyasi
  • erkeklerin acıya daha dayanıklı olması

    5.
    Yanlış bilgi.

    Kadınların acıya daha dayanıklı olduğu tespit edilmiştir.
    2 ... keyf kahyasi
  • chp neden sevilmiyor

    7.
    Yahu Kemal Kılıçdaroğlu'nu kötülüyorsunuz da.

    Askere bir şey olur kk konuşur
    Ülkede her şeye zam gelir kk konuşur
    Milletin hakkı yenir kk konuşur
    Yargı da sorun vardır kk konuşur
    Eğitim de sorun vardır kk konuşur

    Söylesenize hükümet partisinden tek bir tane sadece bir tane isim bu adam kadar sorunları dile getirmiş olur.

    1 tane bile diyemezsiniz. He tamam siyasi olarak baskın bir isim değil ama her türlü bu haliyle bile malum isimlere fark atar.

    Edit: chp için de elit halka inemiyor diyorlar. Halkın düzey nerede ki nereye insin

    ilk kısım yalansa da hükümetten ya da diğer muhaliflerden bir isim verin bilelim.
    10 -4 ... keyf kahyasi
  • türkiyedeki iran düşmanlığı

    4.
    Türkler islamiyet'i iran'dan öğrenmiş onların kültüründen, dilinden bir çok şey almıştır. Osmanlıca bile Arapça Farsça Türkçe karışımı. Dönemin şairleri Farsça bilir.

    Bu kadar düşman olsa halk bunca şey olur mu?

    Sorun hanedanların savaşı olmuştur. Ama şöyle bir şey var ki Persler gerçekten oyunu sever.

    Ünlü destanlardan şehname de bir rivayete göre efresiyab (Alp er tunga) ın da iranlılar tarafından oyuna getirilerek öldürülmüştür.

    Yani bu tarz söylentilerin o zaman olduğuna da bakarsak bu durumlar var diyebiliriz.

    Edit: günümüzdeki iran tabi ki kültür olarak perslerle alakasız dandik bir ortamdan ibaret. Sevilecek bir yanı yok ama nefret etmeye de gerek yok tabi.
    2 ... keyf kahyasi
  • esmiyor

    142.
    insanı dertlendiren durum.
    3 ... keyf kahyasi
  • ooo memintolar da tombiktoymus

    10.
    Kafa insan, doğum günü kutlu olsun.
    2 -1 ... keyf kahyasi
  • türkiye nin dış borcu 412 miyar dolar

    12.
    IMF borcunu kapattık ülke gelişti deniyor.

    IMF borcu ne kadardı dış borç ne kadar?

    Matematik bile ikisinin oranı arasında çaresiz kalıyor.
    2 ... keyf kahyasi
  • teori

    41.
    önemli delillere dayanan yine de insanların büyük kısmı tarafından kabul görmemiş ve iddia halindeki görüşler.

    çoğu kişi tarafından kabul gören ve daha sağlam delillere dayananlar ise yasa. fakat yasalarda sağlam delillere dayansa dahi yüzde 100 böyledir ve değişmez denilemiyor.

    o yüzden teoriler de öyle sadece tahmin denilerek geçilecek kadar basit mevzular değiller. bazı kişiler teoriyi öyle bir kişi söyledi teori oldu gitti diye zannediyor.
    1 ... keyf kahyasi
  • matematik fizik ve geometri

    10.
    geometri çok şekilci.

    şekilciliğe karşı bir insan olarak hiç anlamadım. üçgenlerden sonra sarpa sarıyor zaten.
    4 ... keyf kahyasi
  • güzel adlandırma

    8.
    Denizlinin ismine kavuşmasını sağlamıştır. Domuzludan denizliye geçmiş bu sayede ulan Denizli'de deniz yok ki muhabbetini ortaya çıkartmıştır.
    1 ... keyf kahyasi
  • baga tarkan kagan

    37.
    ölüm sebebi faşistliktir.

    Çok dedim yapma etme bu iş şakaya gelmez diye, ama dinlemedi. Kürtlere yaptığı bu haksızlık sonrası yüreği daha fazla dayanmadı zannımca.

    Ne diyelim, allah taksiratını affetsin. Çok günahkardı gerçi nasıl olacak bilmiyorum.
    6 -3 ... keyf kahyasi
  • mineral

    18.
    her biri insan vücudu için faydalı bir işe yarayan vücuda dışarıdan alınan inorganik maddeler.

    Beslenme açısından tek tip beslenmemek gerektiğinin örneğini minerallere bakarak anlayabiliriz. Mesela kalsiyum kemik gelişimi için oldukça önemliyken kükürt minerali de sağlıklı saçtır tırnaktır ciltdir bunlar için gereklidir. Ya da tiroit bezlerinin çalışması için iyot önemlidir.

    Bu yüzden dengeli beslenmek oldukça önemli.
    1 ... keyf kahyasi
  • en sevdiğiniz yazar

    7.
    tolstoy.
    7 ... keyf kahyasi
  • yandaş medya nın toplu taşıma zammına bakışı

    3.
    Yahu diyoruz ki insanlara okuyun, okuyun da bilgilenin.

    Ulan bunları okusalar ne okumasalar ne. Okumayın da bir şey dinlemeyin de. Bu ülkede böyle yandaşlar varken hiçbir şey kurtarmaz.
    1 -1 ... keyf kahyasi
  • fransa daki beton içine gömülmüş arabalar heykeli

    2.
    Arabaları versinler aynısını ben de yaparım (Türk mantığı).
    1 ... keyf kahyasi
  • nazım hikmet ran

    2987.
    Kendisine vatan haini diyenlere "vatan haini" isimli şiirinde cevap vermiştir.
    (bkz: vatan haini)

    Nazım hikmet'i farklı yapan hayata bakış açısıdır.
    6 -1 ... keyf kahyasi
  • protein tozu erkekliği öldürüyor iddiası

    2.
    iddia değil safsatadan ibarettir.

    erkeklik hormonu testesterondur ve protein tozu değil testestoronu etkileyen steroidlerdir. Onlar da testesteron hormonunu arttırır fakat dışarıdan bir hormon alımı olduğunda insan vücudu artık bu hormonu kendisi üretme ihtiyacı duymaz.

    Doğal olarak sen dışarıdan hormon alımını durdurursan ve vücudun da bunu üretmezse bir süre sonra sorun olacaktır. Lakin (bkz: pavlovun köpeği) deneyinde ki gibi bir süre sonra alışma olayını vücut açısından da düşünürsek daha sonra vücut bunun farkına varınca tekrar hormon üretimine başlayacaktır, başlar, herhalde.
    2 ... keyf kahyasi
  • dünyadaki en zeki 25 ülke

    2.
    Batı bizi kıskandığı için yapılmış bir araştırma. Ama liderler doğudan mı?

    Yok kardeşim ne zeka seviyesi düşüğü dünya lideriyiz dünya.
    7 -2 ... keyf kahyasi
  • george wilhelm friedrich hegel

    109.
    Ciddiye alınmaması gereken isimlerdendir.

    Düşüncelerine he deyip geçmek gerekir. Zaten ne dediğini kendisi de anlamamıştır.
    2 -7 ... keyf kahyasi
  • kütle çekimin uzay zamanı bükmesi

    9.
    uzay zamanın aslında olmadığını söyleyen cahil amcayı kınıyorum. Kesin hegelcidir o.

    karadeliklerin birbirleriye çarpışması sonucu ortaya yerçekimsel dalgalar çıkıyor. Bu zavallı dalgacıklar da tüm uzay zamana yayılıyor. Sonra da o üzücü olay gerçekleşiyor. Uzay ve zaman maalesef ki bükülüyor.
    2 ... keyf kahyasi
  • yeni şeyler getiriyorum