• firavunun kendisini tanrı olarak görmesi

    1.
    sembolik bir olaydır.

    tanrı kavramının insanın güçsüz kalması sonucu ortaya çıkan isteklerinin bir karşılığı olarak adlandıran kişiler vardır.

    şöyle bir soru sorayım mesela:

    eğer hiçbir şeye ihtiyacınız olmasaydı tanrıyı yine hatırlar mıydınız? genel olarak çoğu insan ona bir şeyler için muhtaç olduğundan dolayı dua ediyor değil mi?

    işte firavun'un simgesel tanrılığı da bu güçten gelir. güçlüysen ve bir şeylere ihtiyacın yoksa tanrıya da ihtiyacın yoktur. hattaha her istediğini yapabildiğin için tanrısındır.

    peki ya ama firavun da öldü? ya da çok güçlü birisi de ölüyor.

    varlık bulunduğu ortam da ihtiyaç sahibi olabilir. doğal olarak varlığın bittiği yer de bir ihtiyaç da kalmayacak. öldükten sonra da bilinmezlikle dolu bir ortam olduğu için bu konu üzerine yorum yapmak anlamsız olur.

    yani birisinin ölmesi güçsüzlük örneği olmak zorunda değil.

    edit; @3 katılıyorum kibrini tatmin edebilmiş bir insan pek mümkün gözükmüyor. kibir hep daha fazlasını istemesiyle meşhur zaten.
    4 ... keyf kahyasi
  • islam da dört kadın ile evlenme olayı

    125.
    Kur'an'ın hükümlerinin zamanla değişmediğini ama toplumsal şartların zamanla geliştiğini düşünürsek kuran da böyle bir konunun kesin hükmünün bulunması düşündürücüdür.

    neden?

    çok basit. eskiden insanlar sürekli savaşıyordu. eh doğal olarak erkek nüfusu az kadın nüfusu fazla ve böyle bir olay çok fazla soruna yaz açmazdı.

    ancak günümüzde erkek ve kadın nüfusu birbirine yakın. böyle bir durumda tüm toplum yapısı altüst olur. kuralları var ama falan filan o konulara girmiyorum detaylı anlatıma gerek yok bence.

    o kuralların uygulanışına dair bir kaynak var mı? normal şekilde isteyen evlenmiştir. prosedürden konuşmak anlamsız, uygulanışa bakacaksın.

    sadece toplumsal olay anlamında değerlendirdim bunda bile zamana göre değişen şartlar ama değişmeyen kural meselesi ortaya çıktı.
    2 ... keyf kahyasi
  • gözle görmediğimize inanmıyorsak bilime de

    2.
    bilim kavramını felsefe ortaya çıkarmış ancak daha sonrasında bilim felsefeden ayrılmıştır. ayrılma nedeni felsefenin açıklanabilirliğinin gözlemden uzak oluşudur.

    peki her görmediğimiz şey yok mudur?

    bu kısım farklı bir noktadır. algısal boyutta ele alınabilir. örnek olarak sürekli şu örnekler verilir. aklını da görmüyorsun... gibi. hayır aklı görmene gerek yok varlığını görmeden algılayabilirsin.

    tanrısal bir varlığı algılayamaz ancak farklı şeylerden yola çıkarak tümevarım yöntemiyle ulaşabilirsiniz. bu da bağımsız bir yaratıcı olur. nasıl yani? yani x dininin tanrısı değildir. genel anlamda bir yaratıcıdır.

    deizm dir.
    1 ... keyf kahyasi
  • şeriat

    768.
    cahildir bilmezler konuşurlar. siz onlara uymayıp bilgilendiriniz, cahil bilgilendirmek sevaptır.

    öncelikle tarihten başlayalım. Türkler islamiyetten önce askeri sistemdir, yapılanmadır bunların temelini atmış Attila gibi isimler dünyanın bir çok yerinde at kosturmuş Türkler dünya üzerinde söz sahibi olmuştur.

    anadolu'yu müslüman Türkler... böyle bir şey yoktur Türkler Türklük bilincine sahiptir, daha doğrusu sahipti ve başka bir devlet Türkse de müslümansa da önemsemez cihan hakimiyeti düşüncesi varsa onunla da mücadele eder. bu kısım bittiyse şeriat kurallarına geçelim.

    şeriat kuralları evrensel değildir. sert ve katı kurallardır. sen bu kuralları git suç oranının az olduğu yere koy herkes yadırgar. ama Arap toplumu gibi çok suç işlenen bir yerdeyse suç oranını azaltmak gibi bir etkide bulanacağı için uygun bulunabilir. yer, koşul ve şartlara göre etkinlik gösterilir. ayriyeten islam hukuku getirmeden de idam ve benzeri cezalar uygulanabilir.

    bununla birlikte katı kurallar deniliyorsa hammurabi gibi kurallar da vardır. islamiyetin yönetim kuralları katı ve serttir. her koşulda uygulanamaz, toplumu kaldırmaz.

    ayriyeten Arap toplumunu da düzene sokamamıştır. şimdiden bahsetmiyorum, peygamber zamanında da peygamberden kısa süre sonra da sürekli türlü işler yapmışlardır. yani kurallar tutmamıştır. tuttuğunun örneği yoktur.
    2 -1 ... keyf kahyasi
  • t s eliot

    26.
    şu sözlerinde şov insanlarından güzel bahsetmiştir:

    "bazı insanlar sahip olmadıkları kalitenin; ait olmadıkları kişiliğin ve yaşayamadıkları mutluluğun reklamını iyi yaparlar."

    mükemmel bir söz. sosyal medya da gülücüklerle pozlar veren, ya da insanlara karşı çok bilgiliymiş, düzgün birisiymiş gibi gözüken ama boş olan insanlar.

    her dolu gözüken insan öyle değildir. çoğu insan sadece kapaktan ibaret.
    1 ... keyf kahyasi
  • skolastik düşünce

    36.
    dünya üzerinde bir çok şeyi belirleme üzerinde sebep olmuş bir konudur.

    karanlık çağ belli ülkelerin gelişmesini engellemiş doğal olarak da diğer kişiler için önemli bir avantaj olmuştur ki buna örnek olarak müslüman devletler de vardır.

    aslında bu dönemde müslümanların gelişmişlik göstermesi olağan dışı bir şey değildir. skolastik düşünceyi yaşayan devletler de önceden gelişim göstermiş sonrasında düşüşe geçmiştir.

    peki müslüman devletlere neler olmuştur? onlar da bir süre altınçağ yaşayıp sonra düşüşe geçmişlerdir.

    skolastik düşünce bir kitleye ait değildir. dinin getirdiği bir şeydir ve tüm dinlere aittir. sapmamıştır hiç ve kurtulmanın tek yolu dinle yönetimden uzaklaşmak olmuştur.
    ... keyf kahyasi
  • allah çok güçlüyse melekleri neden yarattı

    22.
    aslında tek tanrılı din olarak geçer "semavi dinler"

    semavi dinlerden önce ne vardır mesela. işte bir mitoloji de su tanrısı, işte ölüm tanrısı gibi gibi.

    örnek olarak islam da ne var? azrail, ölümle sorumlu, ya da iklimle sorumlu melekler...

    tanrısal kısım çekilip melek olarak tek bir güce bağlanmış.

    onun haricinde kün fe yekün ol der ve olur sözü çok kullanılır. tabi özünde böyle bir varlık için zamandan bağımsız hareket edebilme özelliği olduğu için hiçbir şey demesine de gerek yoktur.

    fakat yine de ilginç bir şekilde düzeni korumak adına melekleri vardır. iyi de düzen ne ki?
    1 -1 ... keyf kahyasi
  • dokuzuncu hariciye koğuşu

    99.
    karakterin psikolojik durumlarını anlatışı açısından güzel.

    fazla betimlemelere boğduğu için sonunu getirmemiştim.

    bazı kitaplar var sende devam Edip sayfayı çevirme isteği uyandırıyor, o tarz bir roman olmadığı veya bana gelmediği için psikolojik tahliller dışında pek önemli görmediğim bir kitap.
    ... keyf kahyasi
  • amerika da beş binden fazla üniversite olması

    3.
    biz de anlayış hatalı. zannediyor ki insanlar üniversite sayısı az olursa eğitim iyi olacak.

    iyi de nasıl? üniversite açılmayınca diğerleri hadi biz daha iyi eğitim verelim mi diyecekler?

    üniversite aşamasına kadar yetiştirme kısmı sorunlu. üniversiteye hazırlama denilen bir şey var. eğitim üniversiteye hazırlama değildir. sen o üniversite de ders anlatabilecek düzeyde kişi yetiştiremiyorsun ki.

    isterse 1 tane üniversite olsun. biz de zaten dünya çapında üniversite yok. bu kafayla da olmaz. profesyonel eleman yetiştirme kavramı yok. okuyorsun o kadar.

    adamlar hedefi daha çocukken koyup o alana yönleniyor. ona ya sen şu ösym sorusunu yanlış çözmüşsün kb seni buraya alamayiz senin yerine o soruyu doğru yapanı aldık demezler. işinde iyi adam yetiştirirler.

    bizde de teog okul sınavı gibi ya 12 bin birinci çıkmış ne ki heheh diyen adamlar vardır.

    edit: biz de onu söylüyoruz. nitelikli eleman yetiştirmek için okul önemli bir alandır. nitelikli eleman yetiştirmek de temelden başlar temel sorunlu ve sorunlu temelle üniversiteden verim alamazsın.
    3 -1 ... keyf kahyasi
  • tesettüre türban demek

    5.
    tesettür kapanmak demektir. türbansa tesettür için kullanması tercih edilen ürün.

    ayriyeten türban ile başörtüsünün görüntü olarak alakası yok. anadoluda, köylerde insanların sade düz bir şeyle başını örterler. bu gelenektir aslında bunlar başörtüsüdür. türban modern halidir, görüntüsü farklıdır modadır.
    1 ... keyf kahyasi
  • duzenli duzensiz

    39.
    çirkin olabilir ama insanlar hakkında böyle...

    şaka yahu, ama olsun.
    5 -1 ... keyf kahyasi
  • ankara da yaşayıp ankaraya bok atan çomar

    1.
    Ankara da deniz yok bir kere.
    3 -2 ... keyf kahyasi
  • pideye etli ekmek diyen cahil konyalılar

    7.
    fantayı sarı kola zanneden insanlarla aynı güruh ancak bunlara bir der.

    git düz kesilmiş pide istiyorum ben de o zaman etli ekmek isterken.
    1 -2 ... keyf kahyasi
  • seks robotları bu sene içinde geliyor

    1.
    sikeyim öyle robotu.

    iş yapacak robot lazım bize.
    10 ... keyf kahyasi
  • abartılmış tatlılar

    29.
    çikolata.

    yok çikolata mutluluktur falan. ulan mutluluk parayla alınmaz bir kere ücretsiz satılsa neyse.
    2 -1 ... keyf kahyasi
  • vejetaryenlerin zayıf olmaması

    5.
    vejeteryan sporcular dahi olabiliyor.

    et önemli protein kaynağıdır ama et olmadan da çok zor olmadan karbonhidrat ihtiyacı karşılanır. protein ihtiyacını karşılamak biraz daha zordur tabi. sonuçta hayvansal gıdalar oldukça yüksek proteine sahip.
    3 ... keyf kahyasi
  • ataerkil

    37.
    devletin etkinliğini yitirdiği ortam için geçerlidir.

    devlet kavramının çıkış noktası hakların korunabilmesidir. doğal olarak kadın ve erkek eşit haklara sahiptir. erkek kadına herhangi bir şekilde baskı yapamaz, şiddet gösteremez.

    bu durumda bireylerin ortaya çıkardığı devlet ve gücü olaya müdahale eder, daha doğrusu etmeli.

    ama bizim gibi ülkeler için devlet kavramını anlatmaya pek gerek yok. kimsenin haberi yok ki devlet nedir ne yapar.

    adam ne olduğu önemli değil devletimiz çok yaşasın diyor. iyi doğru yaşasın da devlet senin için var o seni korumalı önce.
    1 ... keyf kahyasi
  • ikinci bayezid

    57.
    cem sultan gibi bir ismin yerine tahta geçerek osmanlı'nın geleceğini katletmiştir.

    fatih'ten sonra modernlikten yobazlığa geçişte önemli başlangıç olmuş bir isim.
    1 ... keyf kahyasi
  • kola

    244.
    üçte 2 si şeker olmuş bunların.

    asit yok, basmışlar şekeri. nerede o eski kolalar.
    2 ... keyf kahyasi
  • yurdum insanı

    132.
    yurdum insanı

    müslüman mısın diye sorsa dinden çıkardı herhalde.
    4 ... keyf kahyasi
  • yeni şeyler getiriyorum